handleiding 

Wat is Twizzit

Twizzit is een administratie tool voor verenigingen.
Het laat ons toe om, adhv één centrale database, het ledenbestand te beheren, hernieuwing lidgelden te organiseren, leden onder te verdelen in groepen per sporttak, etc.    Voor de leden en de verantwoordelijken is het in de eerste plaats een communicatieplatform.  Je kan er de aankomende activiteiten bekijken of er op inschrijven, je persoonlijke gegevens aanpassen, je lidgeld betalen enz.

Wat heb ik nodig?
  • Ofwek webrowser (Chrome, Firefox, Edge, …) of de Twizzit app.

    Via een webbrowser surf je naar https://app.twizzit.com
    Er bestaat ook een app voor Iphone en Android.  Even zoeken op “Twizzit” in de App Store of Google Play Store.
    Wat je best gebruikt hangt een beetje van je persoonlijke voorkeur af.
    Je kan gerust zowel de web versie als de app door elkaar gebruiken.

  • Een Twizzit login
Ik heb nog geen Twizzit login. Hoe kan ik er eentje aanmaken?

Normaal heb je, als actieve sporter binnen SVK, een uitnodiging ontvangen via email met instructies om een Twizzit account aan te maken.
PS: we zijn alle leden stelselmatig aan het uitrollen, dit proces is nog niet afgerond, dus het zou kunnen dat je deze uitnodiging nog niet ontvangen hebt.  Deze worden standaard ook enkel gestuurd naar de actieve sporters, omdat enkel zij de Twizzit functionaliteiten echt nodig hebben.

Als je aansluit als nieuw lid ontvang je ook een Twizzit uitnodiging .  Deze mail bevat de instructies in om je account aan te maken.

Vind je deze niet meer terug, kan je altijd als volgt te werk gaan:
Ga naar https://twizzit.com/ en klik op de Login knop, rechtsboven.

Klik op “Forgot username or password”

 

Klik op “Find your Club” en vul SVK in.  Klik vervolgens op ‘verdergaan’

 

Zoek jezelf op adhv je emailadres, voornaam en/of familienaam. Klik vervolgens op je naam.
Er zal een email met instructies worden gestuurd naar het adres wat wij in onze database hebben staan.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat kan ik doen?

Gebruik dezelfde procedure als hierboven beschreven bij “Ik heb nog geen Twizzit login. Hoe kan ik er eentje aanmaken?”

Hoe controleer ik mijn gegevens en pas ik ze aan?

Het is altijd een goed idee om even te controleren of jouw gegevens in onze database wel correct zijn.  We hebben bij de opstart van Twizzit ons immers gebaseerd op versnipperde en soms gedateerde databases.
Moest er iets niet correct zijn, kan je dit zelf aanpassen.
Ook als je verhuist, je telefoon of emailadres verandert, kan je die aanpassingen zelf doorvoeren via Twizzit.  Vooral het emailadres is cruciaal, want dit wordt gebruikt om bijv. een wachtwoord reset uit te voeren.

  • Login op Twizzit via web https://app.twizzit.com/ of via de app
  • Ga naar Mijn Twizzit –> Persoonlijke gegevens
  • Pas je gegevens aan naar wens. Vergeet ze niet op te slaan.

Communicatie

Chat en email

SVK stuurt af en toe een nieuwsbrief uit via email.  Hier gaat het doorgaans over algemene info bestemd voor alle SVK leden.

Binnen de verschillende groepen (lopen, mountainbike, volleybal) is het de bedoeling dat je de “chat” functie gebruikt.
Deze is beschikbaar in de app, maar je kan die meldingen ook via email laten binnenkomen.  Dit is niet altijd even handig, maar kan een oplossing zijn voor mensen zonder smartphone.
Standaard staan “meldingen via email aan”. Kijk onderaan hoe je dit kan aan/uitzetten.

Ik ontvang de algemene nieuwsbrief niet meer. Hoe komt dit?

SVK Oud-Heverlee stuurt af en toe een nieuwsbrief uit voor aankondiging van activiteiten, nieuwtjes, overlijdensberichten, etc.
Die sturen we naar al onze leden via email (vanuit Twizzit).

Onderaan elke nieuwsbrief staat in kleine lettertjes “click here if you no longer wish to receive these emails.”.
Als je hier op klikt ontvang je voortaan de algemene nieuwsbrief niet meer.
Gelukkig kan je dit weer aanzetten in Twizzit. (je hebt bijgevolg een Twizzit login nodig, wij kunnen dit niet voor jou weer aanzetten)

  • Login op Twizzit via web https://app.twizzit.com/ of via de app
  • Ga naar Mijn Twizzit –> Persoonlijke voorkeuren
  • Zet de slider bij “Algemene Nieuwsbrief” op AAN/Groen
Hoe gebruik ik de Chat functie?

Eerst en vooral: de Chat functie verloopt het vlotst via de Twizzit app, beschikbaar in de App Store store of Google Play Store.
Als je de Twizzit app nog nooit gebruikt hebt, dan ontvang je standaard nog wel alle chat berichten via email.

Hoe je deze boodschappen ontvangt kan je zelf instellen in Mijn Twizzit –> Persoonlijke voorkeuren
Je kan hier de meldingen via email en app afzonderlijk aan- en uitzetten.
Let wel: als je email uitschakelt, gaan we er van uit dat je de app gebruikt. Zoniet mis je alle berichten.  Dus herinstalleer de Twizzit app zeker als je een nieuwe smartphone koopt.

Je kan eventueel zowel chat als email aanzetten, maar da’s misschien wat teveel van het goede.

 

Hoe stuur ik een nieuw bericht?

Ga naar Mijn Twizzit –> Chat

  1. Klik op de knop “Gesprek toevoegen” of op de groene “+” rechts onderaan (mobiel)
  2. Selecteer de ontvangende personen of groepen.  Belangrijk: als je een ‘groep’ selecteert, vergeet dan niet op “selecteer alle x contacts” te klikken. Zoniet wordt er niets verstuurd.
  3. Klik “start gesprek

 

Selecteer je meer dan één ontvanger, dan kan je het volgende nog instellen:

  • Onderwerp: een tekstuele beschrijving van het gesprek.
  • Type gesprek:
    • Groups conversation: Antwoorden van de ontvangers zijn zichtbaar voor iedereen, en worden naar alle ontvangers verzonden
    • Direct conversation: Antwoorden van de ontvangers zijn enkel zichtbaar voor u, en worden enkel naar u verzonden. Voor de ontvanger lijkt het alsof hij enkel met u communiceert.
Hoe zie ik tot welke groep(en) ik ben toegevoegd?

Communicatie binnen de verschillende sporttakken gebeurt via de Chat functie.
Als loper, volleyballer, of biker dien je lid te zijn van de juiste groep, zoniet zal je de berichten voor deze groepen niet ontvangen.

Wens je toegevoegd te worden tot een groep waar je nog geen lid van bent, neem dan even contact op met de verantwoordelijke.
Of stuur een mail naar webmaster@svk-oh.be .

Activiteiten

Andere functionaliteiten

Twizzit bevat tal van functionaliteiten.
Hieronder de meest relevante voor SVK.
De screenshots zijn genomen vanuit de Twizzit app, maar je kan hier even goed de Twizzit website voor gebruiken. https://app.twizzit.com/

Mijn agenda

Je kan heel makkelijk de aankomende activiteiten bekijken in Twizzit.
Je persoonlijke agenda bevat zowel:

  • activiteiten per sporttak (enkel zichtbaar als je tot de juiste groep behoort. Is dit niet het geval, check even met de verantwoordelijke)
  • activiteiten voor alle SVK leden
  • publieke SVK activiteiten

Via de webversie ga je naar Mijn Twizzit –> Activiteiten
In de app klik je op het kalender icoontje onderaan

Soms bevat een activiteit ook een inschrijvingsformulier. Dit staat dan duidelijk aangegeven.

Aanwezigheden bevestigen

Soms zal de verantwoordelijke vragen om, bijv voor de zondagse mountainbike rit, je aanwezigheid op voorhand te bevestigen.
Of dit vereist is zal bepaald worden door de verantwoordelijke van de activiteit, maar het zou kunnen dat de omstandigheden rond COVID-19 ons op een gegeven moment hier toe zullen verplichten.  Twizzit is dan de ideale tool.

  • Open de Twizzit app of website
  • Klik in de app op het kalender icoontje onderaan (1) en vervolgens op de juiste activiteit (2)
  • Geef vervolgens je beschikbaarheid op